logoti

 

TOGETHERProjekt Jureta in Vanje Rainer

Marketinški oddelki skoraj vseh proizvodnih firm, ki ciljajo na končnega potrošnika vedo, da v prvi vrsti kupujejo oči. Lahko bi celo uporabili znan slovenski rek 'oči so bolj lačne kot želodec'. Dejstvo pa niti ne preseneča, oči, skupaj z možgani, interpretirajo kar 80% vseh informacij iz okolja. Prav zato se zavedamo, da poleg odličnega in kakovostnega proizvoda nujno potrebujemo privlačno embalažo, ter privlačno celostno grafično podobo, ki bo poudarjala noto naših izdelkov in ponazarjala naše poslanstvo.

Pa dodajmo nekaj bazične oftalmologije. Naj bo celostna grafična podoba barvita in tako pri potencialnih kupcih zbudimo čepke na očesni mrežnici, ki so odgovorni za zaznavanje barv ali svetleča in tako pritegnemo aktivnost paličic očesne mrežnice. Kombinacija obojega se namreč izključuje oz. ne privlači, torej zagotovo ne pride v poštev. Odločitev, ki ponovno potrebuje pomoč. Prav zaradi omenjenih razlogov bomo osnutke celostne grafične podobe v kratkem predstavili na brainstormingu in skupaj izbrali najprimernejšega.

 Za tiskanje embalaže smo že poiskali najbolj ugodnega ponudnika, izbira dobavitelja embalaže pa je še odprta. Kriza je pač naredila svoje in skoraj vsak teden se pojavi novo podjetje, ki nam želi prodati svoje usluge. Sodelovanje z bližnjim invalidnim grafičnim podjetjem je že rodilo prve sadove, saj smo po izjemno ugodni ceni kupili samolepilni material.

V prejšnjem prispevku smo govorili o pomembnosti sodelovanja in skupnega nastopa panoge na velikem svetovnem tržišču. Naše podjetje bo izrazito tržno in razvojno naravnano, zato si, poleg aktualne, prizadevamo pridobiti čim več informacij tudi o t.i. novih ekonomijah, oz. razvoju novih ekonomskih modelov.

Želja po novih informacijah nas je pripeljala na delavnico v Kreativni coni Šiška. Mlada prodorna ekipa, nova poznanstva, širjenje mreže, medsebojno sodelovanje in spoznavanje unikatnega ekonomskega modela, nam je postregla s številnimi uporabnimi informacijami, ki bodo že v bližnji prihodnosti, predvsem iz vidika ekonomije in razvoja, obogatile našo sekundarno ponudbo.

Po terminskem načrtu naj bi se otvoritev podjetja in zagon zgodila nekje v marcu prihodnjega leta. Pred otvoritvijo pa je potrebno poskrbeti za adaptacijo prostora, nakup notranje opreme in ustreznega postroja. Pričetek del načrtujemo z začetkom januarja 2014.

Za najem primernega prostora v občinski lasti pa sva, ob predhodnem ustnem dogovoru z našo županjo, na vložišče radeške občine dostavila pisni osnutek najemne pogodbe.

Kljub jasni začrtani poti in že skoraj v popolnosti spisanemu poslovnemu načrtu, pa prihaja do novih idej in posledično manjših kozmetičnih popravkov v samem poslovnem načrtu.

Prototipi so skoraj pošli, odzivi so več kot dobri in dajejo smer nadaljnji poti.

PIŠI: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

LAJKAJ: www.facebook.com/ToGetHer.si

KLIČI: 070 369 294

Je lahko konkurenca koristna, se je moramo bati, jo moramo upoštevati ali ignorirati? Če pogledamo samo število reklam, ki se pojavljajo v vseh tiskanih, spletnih in televizijskih medijih vidimo, da je konkurenca prodorna, pri reklamiranju inovativna, ter močno zgoščena.

Ampak bolj kot pozorno gledamo reklame, bolj je jasno, da so v nje vpete zgolj velike, največkrat tuje korporacije, ki si tako močne marketinške kampanje tudi lahko privoščijo. Pridobljeni statistični podatki kažejo, da se v Sloveniji proda kar 95% odstotkov kozmetike izdelane zunaj naših meja.

Konkurenca je koristna in se je ne bojimo. Prav v konkurenci, predvsem slovenskih proizvajalcev kozmetičnih izdelkov, vidimo priložnost povezovanja in skupnega prodora na tuje trge. Prav v ta namen smo se odločili za sodelovanje s slovenskim farmacevtskim podjetjem, s katerim bomo skupaj razvijali, izdelovali in promovirali naše izdelke. 

Seveda pa se omenjena tuja konkurenca spogleduje z izdelavo povsem drugačnih izdelkov. Z izjemo napisov: naraven, organic ali bio, ki se ga lahko kupi pri eni izmed evropskih inštituciji, ti izdelki z naravnimi sestavinami nimajo veliko skupnega (v kolikor mislite, da mlatimo prazno slamo poškilite med njihove sestavine). Naši izdelki so drugačni, so resnično 100% naravni, nežni za uporabo in naravno učinkoviti.

Prizadevamo si zagotoviti svoj krog potencialnih kupcev, ki se bodo redno vračali k nakupu naših izdelkov. Zaradi raznolikosti in bogate ponudbe izdelkov, načrtujemo dober odziv trga in posledično lepega kosa tržne pogače. Naš načrt ni konkurirati domačim proizvajalcem kozmetike, temveč poiskati skupen jezik in najti pravo pot za prodor na veliko svetovno tržišče.

Starši vemo, da je izbira primernega imena ključna, z njim ponavadi živiš celo življenje. Ime je lahko smešno, lahko je vpadljivo, lahko je neumno, lahko pa nekaj pove. Tudi podjetje potrebuje prijazno ime svoje blagovne znamke. Ime, ki ima težo in ime, ki nekaj pove. Želeli smo izbrati ime, ki se bo nekako poistovetilo s samo idejo, poslanstvom in z ambicijo posega v tržni delež prodaje kozmetike na celotnem evropskem območju. Prav v ta namen smo s pomočjo radeške občine, ki nam je prijazno odstopila prostor sejne sobe, organizirali brainstorming. Vzporedno z neposredno interakcijo idej v sejni sobi, je brainstorming potekal tudi na največjem socialnem omrežju. 

Dilem je bilo veliko, mnenja so se iskrila, 'zaletavali' smo se v steno. Naj bo ime slovensko? Naj bo ime globalno? Naj izberemo različna imena za slovensko in evropsko tržišče? Naj bo to ime boginje, ali lastno ime? 

Stena je popustila. Na koncu smo se odločili za globalno ime, ime, ki bo na celotnem evropskem tržišču enako. Blagovno znamko smo poimenovali: ToGetHer.

Pa se malo poigrajmo s terminologijo:

•    ToGetHer (together) – skupaj - smo močnejši, smo boljši, smo pravičnejši…
•    ToGetHer (to-get-her) – osvoji jo – njo kot dekle, njo kot kozmetiko…

Piše se poslovni načrt, zdaj imamo znano že ime blagovne znamke in ime podjetja. Vprašanja in xxx v tekstu so končno zamenjala imena.

Izdelava prototipov se odvija po planih, surovin imamo dovolj, naročili smo novo pošiljko plastične embalaže za shranjevanje prototipnih izdelkov.

Foto: Tjaša Mladovan

Je namenjen analizi trga, pisanju poslovnega načrta in dogovoru za sestanek z ekipo podjetja, ki se ukvarja s pomočjo pri crowdfundingu.

Še naprej veliko časa namenjava izdelavi prototipov, zabeležila sva prvi odziv poskusnih 'zajčkov'. Odzivi so več kot vzpodbudni, sicer se je pojavilo nekaj težav v samem procesu proizvodnje, vendar težave niso vplivale na kakovost in namembnost izdelkov.

Vsak, ki se ukvarja ali pa se bo ukvarjal s proizvodnjo dejavnostjo, bo zagotovo slej ali prej naletel na težavo povezano s samo tehnologijo ali proizvodnim procesom. Ko se težave pojavijo je potrebna hitra reakcija, brez nesmiselnega tiščanja glave v pesek, ki zmanjša morebitne stroške povezane s slabšo kakovostjo ali celo neprimernostjo izdelkov. Seveda pa se določene anomalije hitro rešijo, če veš iz kje izhajajo, v nasprotnem se srečaš s težavami povezanimi s precej višjimi stroški samega končnega izdelka.

Naše težave, ki smo jih že rešili, so bile posledica osnovnega, zaenkrat domačega postroja, s katerim težko zagotavljamo ustrezno in natančno termostatsko termično vzdržnost surovin. Z nakupom novega postroja pa teh težav ne bo več, v kolikor se pojavijo, bomo postroj reklamirali.

Celostna grafična podoba počasi dobiva pravo formo. Nove tiskarske tehnike nam omogočajo dokaj poceni izdelavo potiskanih etiket z našo grafiko. Kmalu pričakujemo prve vzorce potiskanega materiala.